Klimatkompenserad frakt - Djungelrummet 

Vi är stolta över att all vår frakt är 100% klimatkompenserad. Om du vill läsa mer om det kan du klicka här.

Alla växter är unika, därför kan vi inte garantera att växten du köper kommer se ut exakt som på bilderna, däremot kan vi lova att vi kommer göra vårt bästa för att skicka dig en växt som är så lik som möjligt.

Vi levererar till ditt närmaste ombud eller hem till din dörr i hela Sverige med Shiplink som samarbetar med dem ledande transportföretagen DHL, Bring, UPS, TNT, DSV samt Jetpak. Om du bor inom tullarna i Stockholm så levererar vi även med Bzzt miljöbud. Vi skickar alla arbetsdagar och den normala leveranstiden är 3-5 dagar från att vi mottagit din order.

Så här mycket kostar de olika fraktalternativen
Vikt    
Shiplink Ombud Shiplink Hemleverans Bzzt Miljöbud - Stockholm's Innerstad
0 - 20 kg 
99 SEK
199 SEK 99 SEK - 159 SEK


Shiplink ombud

Din beställning skickas med Shiplink som väljer det smidigaste transportföretaget baserat på din leveransadress och skickar ordern till ditt närmaste ombud. När beställningen lämnar vårt lager får du ett mail med ditt bokningsnummer samt sändningsnummer så att du kan följa din beställning. När paketet finns att hämta hos ombudet får du avisering via sms eller mail med ett löpnummer. Ta med dig legitimation och löpnummer för att hämta ut ditt paket. Om någon annan ska hämta paketet åt dig krävs både ombudets och din legitimation.

Leveranstid
Paket inom Sverige levereras normalt inom 3-5 arbetsdagar (ej helgdagar) till mottagarens närmaste ombud. Under Juli månad, samt till vissa orter och skärgård förlängs leveranstiden.

Då vi skickar levande växter och ska kunna garantera deras hälsa kräver vi att du hämtar ut dina växter inom 3 dagar från att du får aviseringen om leverans från ditt ombud, varor som hämtas ut senare kommer ej gå att reklamera.

Om den sammanlagda vikten på de varor du beställt överstiger 20 kg kan beställningen inte levereras till ett ombud. Detsamma gäller för order av varor som sammanlagt överskrider skrymmesmåtten. Vi strävar efter att alltid packa dina varor så effektivt som möjligt för att minska miljöpåverkan och emballering.

Spåra din order till ombud
Du kan när som helst spåra din order hos Shiplink genom att klicka här och ange ditt bokningsnummer.

Shiplink hemleverans
När din försändelse är klar för leverans får du en avisering via mejl eller sms. Därefter kommer du få instruktioner av Shiplink hur du bokar din hemleverans. Ha din legitimation och ditt löpnummer redo inför leveransen. Om någon annan ska ta emot ditt paket åt dig krävs både ombudets och din legitimation.

Bokning av leverans
När du blir kontaktad av fraktbolaget för att boka tid för din hemleverans är det viktigt att du bokar den tidigaste möjliga tiden som fraktbolaget erbjuder för att dina växter inte ska bli liggandes längre tid än nödvändigt. Om bokningen sker senare än 7 dagar efter den första kontakten från fraktbolaget kommer varorna ej gå att reklamera. Blir leveransen försenad pga kund och varorna tar skada pga detta kommer dem ej gå att reklamera.

Leveranstid
Paketet levereras till mottagaren dörr på överenskommen leveransdag och tidsintervall helgfri måndag-fredag tidigast dagen efter avisering. Notera att leverans hem kan ta längre tid att leverera än till ombud. Under Juli månad, samt till vissa orter och skärgård förlängs leveranstiden.

Vänligen notera att utkörning på kvällen inte alltid är möjligt. Till vissa orter samt för gods som hämtas eller körs ut längs med en lantbrevbärarlinje förlängs leveranstiden.

Spåra din order till hemleverans
Du kan när som helst spåra din order hos Shiplink genom att klicka här och ange ditt bokningsnummer.

Bzzt Miljöbud hemleverans inom Stockholm tullar
Få dina växter leverade till dig själv eller som en gåva till någon du gillar med Bzzt miljövänliga elbilar. Om du eller personen du vill köpa växter till bor inom Stockholms innerstad så kommer du kunna välja ”Bzzt - Miljöbud” som alternativ vid utcheckning.

Leverans
När chauffören närmar sig mottagaren kommer mottagaren att kontaktas via telefon. Chauffören möter upp mottagaren för att lämna över och få signatur för leveransen. Kunden förbinder sig till att vara på adressen för mottagning av leverans under den valda tiden. Bzzt har ingen möjlighet att lämna paketet utanför dörr.

Inbärning / Bärhjälp
Bärhjälp eller inbärning i en större utsträckning ingår inte. Mottagare skall vara behjälpliga i samband med upphämtning och leverans.

Prissättning och tillägg
Om chauffören tvingas vänta längre än 15 min vid leverans tillkommer "väntetid miljöbud".

Ej uthämtat paket/ ej mottagen hemleverans
Ditt paket finns hos ombudet och butiken i 14 dagar efter att det har kommit fram, därefter returneras det till vårt lager. Ej uthämtade paket makuleras automatiskt när de kommit i retur till vårt lager. För ej uthämtade paket debiteras hela avgiften för varorna och leveransen.

Är mottagaren inte hemma på leveransdagen kan mottagaren själv hämta paketet på angivet utlämningsställe eller boka en ny utkörning. Utkörning sker då mot avgift på mottagarens bekostnad. Om detta händer så går det ej att reklamera varorna i leveransen.

Om du inte kan ta emot leveransen inom 14 dagar så returneras paketet till vårt lager. För ej mottagna leveranser debiteras hela avgiften för varorna och leveransen.

Försening och delleverans
Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt men ibland uppstår dessvärre förseningar. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. Vissa produkter kan på grund av sin beskaffenhet inte sändas i ett paket. Vid delad leverans får du en avisering för varje kolli i sändningen.

Kontakt Shiplink

Om du har frågor gällande Shiplinks tjänster vänligen kontakta Shiplink support.

Telefon: 010-20 706 66
Mail: order@shiplink.se
Öppettider: Mån - Fre 08:00 - 17:00
Hemsida: www.shiplink.se

 

Våra fullständiga köpvillkor hittar du här.