100% Klimatkompenserad frakt
Vi är stolta över att all vår frakt är 100% klimatkompenserad och att alla växter och tillbehör kommer paketerade i återvinningsbart material.

Vi levererar till ditt närmaste ombud eller hem till din dörr i hela Sverige med DHL via vår samarbetspartner Shiplink. Vi skickar arbetsdagar Måndag till Torsdag och den normala leveranstiden är 3-5 arbetsdagar från att vi mottagit din order.

Så här mycket kostar de olika fraktalternativen
Order  
DHL - Ombud DHL - Hemleverans
1 - 99 KR 49 KR 299 KR
100 - 499 KR 79 KR 299 KR
500 - 1499 KR
99 KR
299 KR
1500 KR + 0 KR 299 KR
Klubb Plantanista, bli medlem här. 0 KR 299 KR


DHL - Ombud

Din beställning skickas med DHL till ditt närmaste ombud. När ordern lämnar vårt lager får du ett mail med ditt bokningsnummer hos Shiplink så att du kan följa din beställning. När paketet finns att hämta hos ombudet får du avisering via SMS eller mail med ett löpnummer. Ta med dig legitimation och löpnummer för att hämta ut ditt paket. Om någon annan ska hämta paketet åt dig krävs både ombudets och din legitimation.

Leveranstid
Paket inom Sverige levereras normalt inom 3-5 arbetsdagar (ej helgdagar) till mottagarens närmaste ombud. Under Juli månad, samt till vissa orter och skärgård förlängs leveranstiden.

Då vi skickar levande växter och ska kunna garantera deras hälsa kräver vi att du hämtar ut dina växter inom 3 dagar från att du får aviseringen om leverans från ditt ombud, varor som hämtas ut senare kommer ej gå att reklamera.

Om den sammanlagda vikten på de varor du beställt överstiger 20 kg kan beställningen inte levereras till ett ombud. Detsamma gäller för order av varor som sammanlagt överskrider skrymmesmåtten. Vi strävar efter att alltid packa dina varor så effektivt som möjligt för att minska miljöpåverkan och emballering.

Spåra din order till ombud
Du kan när som helst spåra din order på länken i mejlet du fick när din order skickades eller genom att klicka här och ange ditt bokningssnummer.

DHL - Hemleverans
När din försändelse är klar för leverans får du en avisering via mejl eller sms. Därefter kommer du få instruktioner av DHL hur du bokar din hemleverans. Ha din legitimation och ditt löpnummer redo inför leveransen. Om någon annan ska ta emot ditt paket åt dig krävs både ombudets och din legitimation.

Bokning av leverans
När du blir kontaktad av fraktbolaget för att boka tid för din hemleverans är det viktigt att du bokar den tidigaste möjliga tiden som fraktbolaget erbjuder för att dina växter inte ska bli liggandes längre tid än nödvändigt. Om bokningen sker senare än 7 dagar efter den första kontakten från fraktbolaget kommer varorna ej gå att reklamera. Blir leveransen försenad pga kund och varorna tar skada pga detta kommer dem ej gå att reklamera.

Leveranstid
Paketet levereras till mottagaren dörr på överenskommen leveransdag och tidsintervall helgfri måndag-fredag tidigast dagen efter avisering. Notera att leverans hem kan ta längre tid att leverera än till ombud. Under Juli månad, samt till vissa orter och skärgård förlängs leveranstiden.

Vänligen notera att utkörning på kvällen inte alltid är möjligt. Till vissa orter samt för gods som hämtas eller körs ut längs med en lantbrevbärarlinje förlängs leveranstiden.

Spåra din order till hemleverans
Du kan när som helst spåra din order på länken i mejlet du fick när din order skickades eller genom att klicka här och ange ditt bokningssnummer.


Ej uthämtat paket/ ej mottagen hemleverans
Ditt paket finns hos ombudet och butiken i 14 dagar efter att det har kommit fram, därefter returneras det till vårt lager. Ej uthämtade paket makuleras automatiskt när de kommit i retur till vårt lager. För ej uthämtade paket debiteras hela avgiften för varorna och leveransen.

Är mottagaren inte hemma på leveransdagen kan mottagaren själv hämta paketet på angivet utlämningsställe eller boka en ny utkörning. Utkörning sker då mot avgift på mottagarens bekostnad. Om detta händer så går det ej att reklamera varorna i leveransen.

Om du inte kan ta emot leveransen inom 14 dagar så returneras paketet till vårt lager. För ej mottagna leveranser debiteras hela avgiften för varorna och leveransen.

Försening och delleverans
Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt men ibland uppstår dessvärre förseningar. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. Vissa produkter kan på grund av sin beskaffenhet inte sändas i ett paket. Vid delad leverans får du en avisering för varje kolli i sändningen.

Miljövänlig paketering
Alla växter och tillbehör på djungelrummet.se kommer paketerade i återvinningsbart material designat för dig som värdesätter både en snygg förpackning och ett hållbart miljötänk.

Våra fullständiga köpvillkor hittar du här.